Skannermusen

Jag lovade återkomma och berätta om hur skannermusen fungerar. Den fungerade inte i min dator med Windows XP, men nu har jag fått en ny demo-dator med Windows 7.

När jag igår kväll skulle installera musen hittade jag inte  installationsdisken, den satt kvar i den kollegas dator där jag fick testa musen för ett antal veckor sedan. Inga problem. Hittade drivrutiner online så jag laddade ned dem och installerade. Kopplade in musen via USB och startade programmet. Fungerade direkt! Jag skannade in text från ett dokument och förde enkelt över det inskannade till Word där jag använde en talsyntes för att läsa upp texten. Idag skulle jag demonstrera programmet för några studenter och var lite nervös hur detta skulle gå då jag inte hunnit träna. Fungerade utan problem. De blev mycket imponerade.

Etiketter: , ,

3 svar to “Skannermusen”

  1. laurinsboxningsblogg Says:

    Hej! Låter som en toppenbra grej! Vart kan jag köpa den och vad kostar den?
    Hälsningar Carina

  2. laurinsboxningsblogg Says:

    Hej! Låter som en toppenbra grej! Vart kan jag köpa den och vad kostar den? Hälsningar Carina

Kommentera

